• O mutare înțeleaptă!

Gama de prețuri: Din la

Compare Listings

Selectați una din întrebările de mai jos pentru a învăța despre cum să cumperi, vinzi, sau să închiriezi o proprietate. În același timp te poți gândi la lucruri importante considerate importante pentru căutarea unei proprietăți.

Întrebări despre vânzare!

Se poate deprecia valoarea unei proprietăți?

În general, proprietatea imobiliară nu se depreciază niciodată în valoare, sau mai mult, nu este foarte frecvent întâlnită situația ca proprietatea să se deprecieze. De aceea este o investiție minunată.

Asigurați-vă că luați în considerare cu atenție locația și comunitatea atunci când alegeți o casă, aceasta poate afecta valorile viitoarelor case foarte mult. Dacă vă aflați într-o zonă recent dezvoltată, efectuați unele cercetări privind construirea zonelor înconjurătoare care sunt dezvoltate pentru a determina dacă acestea pot afecta valoarea casei dumneavoastră.

Este o casă mai veche mai valoroasă decât o casă nouă?

Aceasta este o chestiune de preferință, dar atât casele mai noi cât și cele mai vechi oferă avantaje distincte, în funcție de gustul și stilul vostru.

Casele mai vechi pot costa în general mai puțin decât casele noi, cu toate acestea, există multe cazuri în care casele noi pot costa și mai puțin case mai vechi. Majoritatea locuințelor noi nu vor avea amenajări peisagistice și unele nu includ nici amenajări peisagistice.

Cu o locuință mai veche, amenajarea peisagistică este în mod normal deja finalizată și ar putea avea o valoare considerabilă  în amenajarea făcută, care este inclus în prețul de achiziție. Impozitele pe unele case mai vechi pot fi, de asemenea, mai mici. Unii oameni sunt fermecați de eleganța unei case mai în vârstă, dar timizi pentru că sunt preocupați de costurile potențiale de întreținere. Luați în considerare o asigurare pentru a obține liniștea pe care o meritați. Un bun plan de asigurare vă protejează împotriva reparațiilor neașteptate ale multor sisteme și aparate de acasă pentru un an întreg sau mai mult.

Într-o casă nouă, puteți alege propriile scheme de culori, pardoseli, dulapuri de bucătărie, aparate, cabluri personalizate pentru televizoare, electrice, calculatoare, telefoane și audio etc, precum și mai multe opțiuni de upgrade. Caracteristici moderne, cum ar fi sălile de studiu, dulapurile foarte mari și băile și căzile foarte mari, sunt, de asemenea, mai accesibile în construcțiile de bază.

Într-o locuință uzată, vă bazați în mare măsură pe gusturile și capriciile tehnologice ale locuitorilor anteriori, cu excepția cazului în care intenționați să transformați mii într-o remodelare și recondiționare. Designerii de la noi case pot utiliza materiale noi de construcție, cum ar fi geamurile termopan triplu strat, izolații mai groase și alte tehnologii care vor reduce costurile viitoare de energie pentru proprietar.

Majoritatea statelor au cerințe minime de eficiență energetică pentru construcțiile noi. Bucătăriile și spațiile de spălare din casele noi sunt proiectate să găzduiască mai eficiente aparate de economisire a energiei. Casele mai vechi, cu excepția cazului în care au fost supuse unei reabilitări a energiei, costă de obicei mult mai mult pe metru pătrat, pentru aer și căldură.

Constructorii trebuie să respecte linii directoare foarte stricte în casele și adăposturile noi, în special în Sud și Est, unde trebuie respectate standardele de siguranță ale cutremurelor.

În general, casele noi sunt, de obicei, mai rezistente la incendii și sunt mai potrivite pentru sisteme noi de securitate și uși de garaj. Casele mai vechi pot fi mai bine judecate pentru calitatea lor și pentru frumusețea atemporală. Casele noi care posedă acum un furnir neted ar putea dezvălui utilizarea materialelor de construcție care nu corespund standardelor sau o manoperă îndelungată. După cum puteți vedea că există avantaje și dezavantaje pentru fiecare, dar într-adevăr se reduce la ceea ce te potrivește și ceea ce cauți într-o casă.

Care e diferența între un consulant în imobiliare real și unul fals?

Un consultant imobiliar este autorizat să-și deschidă și să-și administreze propria agenție și trebuie să posede un curs de specialitate avizat de Ministerul Educației. Toate birourile imobiliare au un consultant principal atestat.

Care este diferența dintre a fi calificat și aprobat pentru un împrumut?

Dacă sunteți precalificat înseamnă că PROBABIL puteți obține un împrumut pentru suma indicată pentru dvs., presupunând că toate informațiile pe care le furnizați băncii sunt corecte și adevărate. Acest lucru nu este la fel de solid ca o aprobare.

Dacă sunteți aprobat în prealabil, înseamnă că ați fost supus verificării extinse a situației financiare, care include examinarea istoricului dvs. de credit, a declarațiilor fiscale anterioare și verificarea locurilor de muncă – iar creditorul este dispus să vă dea un împrumut, aprobat! Veți primi, de obicei, o cifră exactă care indică suma maximă pentru care ați fost aprobat. Majoritatea vânzătorilor preferă cumpărătorii care au fost aprobați în prealabil, deoarece știu că nu vor exista probleme cu cumpărarea casei lor.

Ce reprezintă o asigurare de locuință obligatorie?

PAD reprezintă polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale și, prin legea nr. 260/2008, fiecare proprietar de locuinta este obligat sa detina una. Polita de asigurare impotriva dezastrelor naturale acopera trei riscuri: cutremur de pamant, alunecari de teren si inundatie, provocate de fenomene naturale.

Este necesar sa inchei o asigurare obligatorie pentru locuinta. Poti incheia asigurarea pentru toate cladirile cu destinatia de locuinta: locuinta de serviciu, locuinta sociala, locuinta de interventie, locuinta de necesitate (cazare temporara), locuinta de protocol, locuinta de vacanță.

În cât timp trebuie să înregistrez o proprietate la Taxe Locale după cumpărare?

Normal aveți un termen de 45 de zile.

Bineînțeles că este bine în primul rînd să vă rezolvați statutul cu utilitățile pentru a nu risca o întrerupere a lor.

Cum pot evita o asigurare ca urmare a instituirii unei ipoteci?

Cea mai ușoară modalitate de a evita PMI este punerea în avans a avansului de 20%; cu toate acestea, PMI poate fi, de asemenea, evitat dacă aveți doar 5% sau 10% pentru plata în avans. Modalitatea de a realiza acest lucru este printr-o prima combinație de credite ipotecare și cea de-a doua.

Cum se calculează dobânda pe un credit ipotecar?

Majoritatea creditelor ipotecare provenite astăzi calculează dobânzile la arierate, spre deosebire de creditele de consum care calculează dobânda până la data primirii plății.

De exemplu, atunci când debitorii plătesc plățile ipotecare din februarie, plătesc dobânda din ianuarie. Această metodă de calculare a dobânzii se bazează pe un an 360 de zile în care fiecare lună are 30 de zile.

Există un scor minim de credit?

Asigurarea titlurilor este o asigurare care protejează creditorul și cumpărătorul împotriva oricăror pierderi survenite în urma disputelor asupra titlului unei proprietăți.

Ce beneficii primesc de la asigurarea ipotecară privată?

Asigurarea titlurilor este o asigurare care protejează creditorul și cumpărătorul împotriva oricăror pierderi survenite în urma disputelor asupra titlului unei proprietăți.

Ce trebuie să fac dacă primesc o declarație fiscală nereală?

Multe autorități fiscale vor trimite o copie informativă a declarației privind impozitul pe proprietăți imobiliare proprietarului casei.

Cu toate acestea, există câteva declarații ale autorităților fiscale care nu pot corespunde realității deoarece apar neconcordanțe între contractul de vânzare și schițele înregistrate la cadastru, iar în cazuri speciale este nevoie de asistența dvs. pentru obținerea corecțiilor.

Cât durează procesul de împrumut?

Majoritatea creditelor ipotecare poate dura în funcție de bancă și de corectitudinea actelor depuse și nu ar trebui să depășească 30 de zile.

Întrebări despre închirieri!

Ce însemnă o garanție oprită?

Regimul garantiei constituite este stabilit de catre parti prin contractul incheiat. Cu exceptia contractelor in care una dintre parti este o autoritate publica sau societate cu capital majoritar de stat cu statut special nu exista reglementari speciale privind regimul garantiilor de executare a obligatiilor contractuale.

In aceste conditii partile pot stabili libere modul in care se va garanta indeplinirea obligatiilor de catre parti. In acest sens este de subliniat recomandarea prevazuta in acest sens de catre Legea nr. 469/2002 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei contractuale care mentioneaza la art. 2 alin. 2 obligatia partilor de a prevedea in contract si mijloace de garantare a platii pretului. Mentionam insa ca Legea nr. 469/2002 nu prevede si sanctiuni in cazul nerespectarii obligatiei mentionate mai sus astfel incat sa mentine libertatea contractuala deplina.

Cum putem evităm chiriașii problemă?

Pentru a avea parte de o relaţie chiriaş – proprietar cât mai reuşită, putem enumera cinci puncte critice care te pot scuti de probleme:

  • Comunicarea este cheia construirii unei relaţii productive, în special pe termen lung.
  • În special în cazurile în care apartamentul a fost închiriat gata mobilat, este posibil ca unele piese de mobilier să trebuiască înnoite. Chiriaşii vor aprecia plusul de confort şi vor vedea că proprietarului îi pasă de siguranţa casei.
  • Încearcă să respectaţi preferinţele chiriaşilor şi expune-ţi de asemenea, de la început, propriile reguli şi criterii și stabiliți ceva de comun acord.
  • Banii sunt mereu un subiect delicat însă este important ca toate detaliile legate de acest aspect să fie stabilite încă de la început. Unii chiriaşi pot considera importante data plăţii, moneda sau posibilitatea de a plăti prin transfer bancar. Clarifică-ţi aceste aspecte înainte de a publica anunţul de închiriere, pentru a evita situaţiile neplăcute.
  • Sunt foarte mulţi chiriaşi şi proprietari care se văd o singură dată, în momentul primirii cheii apartamentului. Pentru o colaborare reuşită, trebuie totuşi să-ţi arăţi disponibilitatea pentru rezolvarea eventualelor probleme, precum şi o implicare minimă periodică.

Probleme cu vecinii?

A fi chirias este echivalent cu libertatea de miscare, cu posibilitatea de alegere a zonei unde vrei sa locuiesti pentru o anumita perioada sau cu lipsa responsabilitatilor majore atat fata de locuinta inchiriata cat si fata de organismele statului. Pe de alta parte, privind dinspre proprietari, traducerea se indreapta catre petreceri, dezordine, zgomot.

Dar ce ne facem cand situatia se inverseaza? Din categoria chiriasilor fac parte si familii cu copii, si studenti care invata si se distreaza moderat, si angajati aflati in calatorii de afaceri, etc. Sa presupunem ca oricare dintre acestia au parte de un vecin(proprietar) zgomotos. Cum sa rezolve o asemenea situatie?

Chiriașul are aceleași drepturi ca proprietarul în relațiile cu vecinii.

Delegarea de responsabilitate este o varianta moderna de management si in acest caz va functiona, te asiguram! Preda problema proprietarului. Spune-i ca esti deranjat de unul din vecini si ca, in aceste conditii nu crezi ca vei putea continua colaborarea. Proprietarul va fi obligat sa rezolve problema in locul tau. Pentru ca, altfel, aceasta s-ar putea repeta la nesfarsit, indiferent de persoana care locuieste la el in chirie.

Gestionare datorii la utilități și alte cheltuieli de întreținere?

Problema e simplă:

  • se verifică un consum mediu și se calculează o garanție anticipată de o  valoare acoperitoare din partea chiriașului.
  • se face un proces verbal în care se notează stadiul recepționării ca și cheltuieli.
  • se verifică online stadiul plăților.

Impozitul pe chirii?

Pentru contracte vizate de finanțe, puteți declara o sumă convenită pentru chirie la care se va adăuga impozitul perceput de ANAF.

Impozitul pe veniturile din chirii scade de la 16% la 10% si se aplica la o baza de 60% din valoarea chiriei, aminteste aceeasi sursa.

Re/negociere chirie?

Asadar, daca vrei sa obtii o chirie mai mica decat cea solicitata de proprietar, straduieste-te sa pui in aplicare cat mai multe dintre urmatoarele recomandari:

1. Retine ca in peste 95% din cazuri pretul de inchiriere afisat de proprietari in Romania este un pret majorat intentionat cu cel putin 5% fata de chiria dorita.

2. Faă un mic serviciu, sau un mic cadou, depinde de caz. Trebuie să aflați slăbiciunile proprietaruliui.

3. Studiaza cu atentie ofertele reale existente in piata in zona geografica vizata si compara “mere cu mere”, nu “mere cu cirese”.

E foarte important sa stii ce oferte reale exista pe piata si sa cunosti cat mai multe detalii despre preturile zonei referitor la inchirieri apartamente. Altfel, risti ori sa-ti faci iluzii, ori sa-ti enervezi proprietarii cu care stai de vorba. Si toata lumea are de pierdut intr-o astfel de situatie.

4. Nu arata si nu comunica ca esti disperat sa inchiriezi urgent un apartament, chiar daca acum dormi sub cerul liber.

Mai exact, nu intra in apartament si nu te aseza pe fotoliu zambind satisfacut si spunand “gata, eu de-aici nu mai plec, imi place mult, mult de tot”. O astfel de replica iti anuleaza sansele de negociere chiar si intr-un sezon mort pentru inchirierile de apartamente.

5. Ia legatura cu administratorul blocului unde vrei sa inchiriezi un apartament si “trage-l de limba”.

Afla astfel de la el de cat timp este apartamentul disponibil (cu cat e mai mare aceasta perioada, cu atat mai mari sansele tale de negociere), daca chiriasii anteriori s-au plans de proprietar (mare, mare atentie aici!) si cat este intretinerea in lunile sezonului rece.

6. Demonstreaza ca esti o persoana serioasa, cu intentii serioase si cu un comportament serios.

Reparațiile în timpul contractului de închiriere cine le suportă?

Locatorul este obligat să efectueze toate reparaţiile necesare pentru menţinerea bunului în stare corespunzătoare de întrebuinţare pe toată durata închirierii, conform destinaţiei stabilite.

Proprietarul garantează contra tuturor viciilor imobilului care împiedică sau diminuează utilitatea lui, chiar dacă nu le-a cunoscut la încheierea contractului.

Cad în sarcina chiriașului acele reparaţii locative a căror necesitate rezultă din folosinţa obişnuită a bunului.

Garanția reprezintă ultima chirie?

De cele mai multe ori, nu. Citește contractul semnat împreună cu proprietarul! Garanția se returnează dacă toate obiectele contractului au fost respectate și este independentă de plata ultimei chirii. Plata chiriei se efectuează la fel ca de obicei, urmând ca în decurs de 30 de zile de la încheierea contractului garanția să fie returnată separat.

Dacă locuiesc în chirie, proprietarul nu poate vinde imobilul?

Proprietarul își poate vinde imobilul când dorește. Evident, acesta are datoria de a anunța chiriașul. Scenariul standard este acela de a reface contractul de închiriere împreună cu noul proprietar și garanția să rămână aceeași, cea predată la începutul colaborării.

Proprietarul poate intra oricând și oricum în imobil?

Proprietarul trebuie să respecte, înainte de toate regulile de bun simț și intimitatea chiriașilor. Ideal ar fi să stabiliți de comun acord datele în care proprietarul dorește să vină în vizită sau modalitățile prin care anunță, în cazul unei vizite spontane.

Este utilă colaborarea cu o agenție imobiliară?

Colaborează cu o agenție imobiliară.

Aceasta te poate ajuta să iți găsești locația perfectă pentru nevoile tale.

O agenție imobiliară are întotdeauna mai multe oferte disponibile și te scapă de problema căutării unei garsoniere.

Dacă nu dorești să alegi un imobil din această ofertă, agenția te poate ajuta oricum în căutările tale.

Știe nivelurile chiriilor pe zone și istoricul pe perioade anuale.

Pentru a câștiga timp, închirierea realizându-se în cel mai scurt timp posibil. Pentru siguranța tranzacției imobiliare de închiriere.

Se poate ocupa de administrarea imobilului și poate urmări constant (contra unui comision) plățile chiriei și a utilităților.

Cui aș putea să-i închiriez apartamentul meu? Care sunt tipurile de chiriași??

Sunt patru tipuri de chiriași de pe piața imobiliară românească:

  • chiriașii ocazionali, cărora li se adresează apartamentele în regim hotelier, o afacere de cele mai multe ori la limita legii, pentru că există o mare diferență între cazare și chirie;
  • chiriașii nefamiliști- studenți, elevi, cu pretenții scăzute, cărora li se adresează locuințe cu un grad mediu de confort;
  • chiriașii familiști, ce necesită, alături de condiții superioare de locuire, și facilități în zona în care locuiesc;
  • chiriașii reprezentanți/parteneri ai unor companii, cărora li se adresează apartamentele de protocol.

În funcție de zona unde este situat apartamentul tău, de calitățile sale tehnice, de finisaje, de facilitățile oferite, vei putea să poziționezi și să adresezi oferta ta uneia sau mai multor categorii de chiriași din cele prezentate mai sus.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/daciaimobiliare/public_html/wp-includes/functions.php on line 5275

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/daciaimobiliare/public_html/wp-includes/functions.php on line 5275

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/daciaimobiliare/public_html/wp-content/plugins/really-simple-ssl/class-mixed-content-fixer.php on line 110